Vi ser frem til et nyt år på Causa klinikken  2017-01-02
HUSK at der er rigtig mange problematikker i kroppen der hænger sammen.
I Januar måned er der tit mange gamle og nye patienter med smerter imellem skulderbladene og hold i nakken samt nakkesmerter. Disse symptomer hænger meget sammen med vores livsstil i December måned, med store mængder fedt sukker alkohol og store portioner af mad.

De organer der er på overarbejde pga vores december livsstil er i høj grad mavesækken, leveren, galdeblæren, tolvfingertarmen og bugspytkirtlen.
Nervebanerne til disse organer kommer fra ryggen, midt imellem skulderbladede og i toppen i nakken. Så de smerter patienterne kommer med, stammer rent faktisk fra en overbelastet fordøjelse. Heldigvis kan vi som osteopater hjælpe med at fjerne både de spændinger der sidder i ryggen, men også den egentlige årsag som sidder i mavetarm systemet.

Hvis du kronisk lider af fordøjelsesbesvær så er et hyppigt symptom mønster at man om morgenen, har feber, kvalme, føler sig syg, influenza fornemmelse i kroppen, som om hovedet er inde i en osteklokke, hovedpine ofte i baghovedet, fornemmelse af ondt i halsen, øm over hele kroppen.

disse symptomer kan ofte komme af en irritation fra vores fordøjelesnerve, bedre kendt som Vagus nerven. Denne nerve er meget interessant, også i forbindelse med hjernerystelser og piskesmæld, her kan nerven blive afklemt som et resultat af de spændinger der opstår i kraniet efter ens uheld. Symptomerne er ofte kraftige om morgenen, så går de væk når man bevæger sig, og kommer så igen sidst på dagen, når man har siddet i mange timer.

Spred budskabet om Osteopati, for der er ALTID noget men kan gøre for at komme af med symptomer i kroppen. GODT NYTÅR fra Causaklinikken
Jesper, Kim, Peter og Tanja